Najlepsze porady zakupowe!

Rozpoczyna się zacieśnienie konkurencji cenowej między dyskontami. Lidl przewyższa Biedronkę. Klienci są zadowoleni

Rozpoczyna się zacieśnienie konkurencji cenowej między dyskontami. Lidl przewyższa Biedronkę. Klienci są zadowoleni

Tydzień temu, Biedronka promowała swoją akcję na obniżenie stałych cen 60 produktów z ich asortymentu. Lidl, odpowiedział na to podnosząc stawkę, obniżając ceny na 100 swoich produktów. Od poniedziałku 10 lipca, Biedronka zaczęła obniżać regularne ceny na 60 produktów. W odpowiedzi na to, Lidl szybko zareagował, obniżając ceny na 100 swoich produktów. Akcja Lidla rozpoczęła się 14 lipca.

Klienci Biedronki będą mogli zakupić podstawowe artykuły w jeszcze niższych cenach, w tym produkty takie jak sery, mąki, kasze, makarony i bakalie. Niektóre z cen tych artykułów spożywczych spadły nawet o 16%. Aktywność Biedronki jest częścią całorocznej kampanii "Do Biedronki IDĘ", która podkreśla obniżenie stałych cen jako jeden z powodów, dla których warto odwiedzić ich sklep.

W Lidlu klientów przyciąga informacja o obniżce cen na 100 produktów. Wśród nich znajdują się produkty nabiałowe, jaja, mrożone krewetki, parówki, kiełbasa śląska, owoce, bakalie, kasze i ryże, makarony, oleje, mąki, lody, przekąski oraz artykuły higieniczne. Rywalizacja cenowa między Lidlem a Biedronką jest intensywna, a w grę wchodzi także sieć Dino. W czerwcu, ceny żywności obniżyły się w porównaniu do maja, co przyczyniło się do spowolnienia inflacji.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2023 roku wzrosły o 11,5% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Jednak, w porównaniu z poprzednim miesiącem, ceny te nie zmieniły się. W kategorii "Żywność i napoje bezalkoholowe" odnotowano wzrost o 17,8% w skali roku, ale w porównaniu z poprzednim miesiącem nastąpił spadek o 0,3%.  Te obniżki cen w Biedronce i Lidlu, podkreślają narastający trend poszukiwania okazji przez konsumentów. Zastanawiamy się, czy te "okazje" będą stałym trendem obniżek na półkach sklepowych.