Rozpoczyna się zacieśnienie konkurencji cenowej między dyskontami. Lidl przewyższa Biedronkę. Klienci są zadowoleni
Tydzień temu, Biedronka promowała swoją akcję na obniżenie stałych cen 60 produktów z ich asortymentu. Lidl, odpowiedział na to podnosząc stawkę, obniżając ceny na 100 swoich produktów. Od poniedziałku 10 lipca, Biedronka zaczęła obniżać regularne ceny na 60 produktów. W odpowiedzi na to, Lidl szybko zareagował, obniżając ceny na 100 swoich produktów. Akcja Lidla rozpoczęła się 14 lipca.
Klienci Biedronki będą mogli zakupić podstawowe artykuły w jeszcze niższych cenach, w tym produkty takie jak sery, mąki, kasze, makarony i bakalie. Niektóre z cen tych artykułów spożywczych spadły nawet o 16%. Aktywność Biedronki jest częścią całorocznej kampanii "Do Biedronki IDĘ", która podkreśla obniżenie stałych cen jako jeden z powodów, dla których warto odwiedzić ich sklep.
W Lidlu klientów przyciąga informacja o obniżce cen na 100 produktów. Wśród nich znajdują się produkty nabiałowe, jaja, mrożone krewetki, parówki, kiełbasa śląska, owoce, bakalie, kasze i ryże, makarony, oleje, mąki, lody, przekąski oraz artykuły higieniczne. Rywalizacja cenowa między Lidlem a Biedronką jest intensywna, a w grę wchodzi także sieć Dino. W czerwcu, ceny żywności obniżyły się w porównaniu do maja, co przyczyniło się do spowolnienia inflacji.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2023 roku wzrosły o 11,5% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Jednak, w porównaniu z poprzednim miesiącem, ceny te nie zmieniły się. W kategorii "Żywność i napoje bezalkoholowe" odnotowano wzrost o 17,8% w skali roku, ale w porównaniu z poprzednim miesiącem nastąpił spadek o 0,3%. Te obniżki cen w Biedronce i Lidlu, podkreślają narastający trend poszukiwania okazji przez konsumentów. Zastanawiamy się, czy te "okazje" będą stałym trendem obniżek na półkach sklepowych.